14,15,16,17 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton Maria - WaarBenJij.nu 14,15,16,17 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton Maria - WaarBenJij.nu

14,15,16,17 september

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 September 2016 | Canada, Vancouver

Woensdag 14-9 zijn we naar "Elks park " gegaan en hebben een hele mooie route langs Camblle River gelopen. Was een pittige wandeling met veel trappen en afdalingen.
Er stond een visser in het water en hij haalde een grote zalm uit de rivier. Jammer genoeg geen zwarte beer die dat deed ,maar was ook mooi!
Daarna nog naar een museum geweest ,het was een bijzonder museum. Deze ging over de geschiedenis van de eerste pioniers en de oorspronkelijke bewoners(indianen en aboriginals ).
Er is natuurlijk veel veranderd,maar de vele foto's en verhalen gaven een goed beeld van alles.
Daarna zijn we richting Nanaimo gereden ,weer naar "Jinglepot" waar John mij weer herkende...De volgende dag zijn we uitgezwaaid door John en zijn we naar de Ferry gereden,waar we om 13.00 de oversteek hadden.
In Vancouver hadden we een campground "dichtbij" (26 km)het afleverpunt van Canadream. Onze camper zag er weer schoon uit ,dus de aflevering was goed.
Daarna naar het vliegveld gebracht en daarvandaan naar ons hotel Sands. We gingen eerst met de skytrain en daarna met de bus. Was goed te doen ,maar wel anderhalf uur onderweg!
Vancouver is heel groot,echt een wereldstad.
Ons hotel is ongeveer 50 meter van het strand,dus gingen we gelijk daar na toe en naar Granville Island(overdekte markt) zoiets als Beverwijk. Je kon daar alleen komen met een bootje!
Toen weer naar ons hotel en even gerust...was wel nodig door het lopen ,indrukken en het reizen.
'S avonds heerlijk gegeten bij een restaurant aan de beach.
Tot nu toe hadden we goed weer,maar de volgende zou het gaan regenen...en dat klopte ook.
De volgende dag wilde we naar het oude gedeelte en daar is ChinaTown ook. We kochten eerst 2 paraplu's want het kwam met bakken vol eruit. Maar vol goede moed gingen we richting Stanleypark,maar besloten daar niet te lang te blijven en gingen richting Chinatown . Het was een behoorlijke wandeling langs het strand en de haven en het bleef maar regenen.
Na 6 km kwamen we in het oude gedeelte en ging het stoppen met regenen. We hadden iets meer verwacht van het oude gedeelte,was nogal verpauperd en met veel zwervers en drugsverslaafde . Ze lagen op de grond en sommige hadden de spuiten in de hand . Ook waren daar veel "coffeeshops" waar de luchtjes ons tegemoet kwamen en veel mensen waarvan de ogen"vreemd"stonden haha....dus echt een wereldstad .
We voelden ons niet bedreigd of zo,,,de meeste leefde in hun eigen wereld!
Eerst maar een paar droge sokken gekocht en in de winkel aangetrokken ,want de blaren voelde ik al. Daarna weer teruggelopen naar ons hotel en toen kwam de zon en gingen we weer naar het strand voor een drankje want,,,,bij sommige pubs "happy hour"
Was weer een geslaagde dag met veel indrukken en veel regen.
Maar de gezegde is " naar regen komt zonneschijn" klopt echt!
Morgen onze echte laatste dag hier en dan maandag weer richting Nederland.
Net nog lekker gegeten in een Maleisies restaurant . Het was een 3 gangen menu met keus uit 3 verschillende gerechten....dachten we.....nee dus alles wat er op stond kregen we. Het was heerlijk en bijna alles op. Als dit in Doesburg en omstreken zou zijn zouden we zeker met de "dames daar gaan eten...zo goed.
JAMMER DAMES....... Ik heb de menukaart maar op de foto gezet zodat jullie kunnen zien wat we hebben gehad. Daarna nog een zalige coctail!!! Wat zullen we lekker slapen.
Morgenvroeg gaan we naar Victoria.....een hele reis .Ruim anderhalf uur met skytrain en bus en daarna nog 2 uur met de boot. Moet toch bijzonder zijn om zo'n reis te maken.....Wordt vervolgd

• 18 September 2016 - 11:18

Lieke:

Jullie hebben weer heel wat beleefd! Ook weer heel wat kilometers in de benen. Jammer van het weer, maar zo te lezen laten jullie je daardoor gelukkig niet tegenhouden. En een achtgangenmenu.. toe maar! Ziet er goed uit hoor :)! Veel plezier nog jullie laatste dagen in Vancouver en tot snel!

• 18 September 2016 - 13:12

Marie En Jozef:

Een onvergetelijke rondreis.

Een goede vliegreis terug naar Nederland!

• 18 September 2016 - 18:02

Leida Peters :

Ton en Maria
    Ik wenst jullie een goede reis terug.
    Tot ziens Leida .

• 19 September 2016 - 08:20

Annelies Verhoef:

Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd ,leuk om te lezen,goede terugreis en tot morgen
    Gr.Annelies en Bob

• 19 September 2016 - 08:20

Gerard En Henriette.:

Ik lees het alweer, veel Km gemaakt met de benenwagen, jammer van het weer, dat past toch niet bij jullie maar ondanks dat hebben jullie het toch nog heel goed naar jullie zin.

Wij hopen dat jullie nog mooi weer houden de laatste dagen en veel plezier hebben.

Geniet nog ff.

Groetjes,

Gerard en Jet.

• 19 September 2016 - 09:44

Harma En Jan:

Hallo Ton en Maria,

Bedankt voor jullie reisverhalen en foto's!
    Een goede terugvlucht en welkom thuis!
    Groetjes, Jan en Harma

• 19 September 2016 - 21:21

Jenny Ruisch:

hallo Maria en Ton
    wat een mooie reisverhalen van jullie
    Een goede terugreis en Welkom thuis
    we zien elkaar wel .
    veel liefs Jenny